Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació
La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació té com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients en relació amb la salut i l’atenció sanitària. És la Unitat que canalitza les reclamacions, els suggeriments i els agraïments que es puguin generar en el procés assistencial. Així mateix, és la responsable del lliurament de la documentació assistencial que sol·liciti l’usuari.
Estem situats a la planta baixa de l’entrada principal de l’Hospital.
Correu electrònic: [email protected]
Cartera de serveis
Atenció directa a la ciutadania
Recollida i anàlisi de l’opinió dels usuaris: queixes, reclamacions, suggeriments, agraïments i enquestes
Detecció de possibles disfuncions i presentació de propostes de millora
Tràmits online
La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació té com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients en relació amb la salut i l’atenció sanitària. És la Unitat que canalitza les reclamacions, els suggeriments i els agraïments que es puguin generar en el procés assistencial. Així mateix, és la responsable del lliurament de la documentació assistencial que sol·liciti l’usuari.
Política d’atenció a la ciutadania
La política d’Atenció a la Ciutadania de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS) és el document base en el qual s’estableixen els principals valors i objectius que l’organització adopta per obtenir un servei de qualitat en relació amb les demandes de la ciutadania responent realment a les seves necessitats i expectatives.
Unitat de treball social sanitari
La missió de la Unitat de Treball Social és incorporar la perspectiva social als diagnòstic de salut, per garantir una atenció integral del procés de la malaltia.
Prestem un servei de suport social als pacients, les seves famílies o el seu entorn més proper, durant la seva estada al centre hospitalari amb criteris d’eficàcia, eficiència i proximitat.
Quan et pot resultar útil contactar amb la unitat de treball social
- Has de retornar al teu domicili habitual i necessites suport per organitzar i planificar el retorn.
- Situacions sobrevingudes amb pèrdua de l’autonomia física i/o psíquica.
- Necessitats d’informació i orientació sobre prestacions, serveis i ajudes de caire social.
- Si et trobes afectat/ada per una situació de violència/maltracte o sospites que algun familiar/conegut atès en el nostre centre pot patir-ne.
- Necessites suport per afrontar un diagnòstic de salut.
- Et trobes una situació de dol per mort sobtada o traumàtica.
- Si necessites suport en la pressa de decisió o en la resolució de conflictes.
Circuit d’activació
- Hospitalització: sol·licitar al personal de l’equip de salut (metge/essa o infermer/a) que faci Interconsulta a la Unitat de Treball Social.
- Consultes externes: quan el facultatiu que atén al pacient valora necessari la intervenció de Treball Social sol·licitarà una primera visita de treball social presencial o telefònica.
Per qualsevol informació addicional pots contactar i demanar per la Unitat de Treball Social de cada centre.
Hospital Universitari Arnau de Vilanova
+34 973 24 81 00
Hospital Universitari de Santa Maria
+34 973 72 72 22
Hospital Comarcal del Pallars
+34 973 65 22 55
Horaris d'atenció
De dilluns a divendres de 8:00 h a 15:00 h.
Ubicació
Planta Baixa i integrades a les diferents unitats d'Hospitalització
Mesures d'accés
L’entrada a l’hospital es pot realitzar per:
- La porta principal els dies laborables i des de les 08.00 h fins les 21 h.
- L’entrada d’Urgències els dies festius, caps de setmana i a partir de les 21 h.
Altres informacions d'interès
Participa
Construïm una atenció a la salut més oberta, transparent i col·laborativa. Comparteix la teva experiència amb nosaltres i ajuda’ns a dissenyar solucions per una atenció adaptada a les necessitats actuals dels pacients, professionals i el seu entorn.