Imatge
Cabecera santa maria
Hospital Universitari Santa Maria Back to top

Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació

La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació té com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients en relació amb la salut i l’atenció sanitària. És la Unitat que canalitza les reclamacions, els suggeriments i els agraïments que es puguin generar en el procés assistencial. Així mateix, és la responsable del lliurament de la documentació assistencial que sol·liciti l’usuari.

Estem situats a la planta baixa de l’entrada principal de l’Hospital.

Cartera de serveis

Atenció directa a la ciutadania

Recollida i anàlisi de l’opinió dels usuaris: queixes, reclamacions, suggeriments, agraïments i enquestes

Política d’atenció a la ciutadania

La política d’Atenció a la Ciutadania de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS) és el document base en el qual s’estableixen els principals valors i objectius que l’organització adopta per obtenir un servei de qualitat en relació amb les demandes de la ciutadania responent realment a les seves necessitats i expectatives.

Horari d’atenció a la ciutadania

Imatge
Rellotge

Horari laborable

Dilluns a divendres de 9 a 14 hores

Fora d’aquest horari els atendrem als taulells d’informació.

Com contacto amb la unitat?

1

Personalment

A la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació situada a la planta baixa.

Avda. Rovira Roure, 44 25198 Lleida

2

Telèfon

973 72 71 74

3

Correu electrònic

[email protected]

4

Política de participació ciutadana

La Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris defineix la seva missió en “Donar una assistència excel·lent a la població de Lleida i l’Alt Pirineu i Aran, prestant serveis d’atenció primària i comunitària, atenció especialitzada, salut mental i drogodependències, atenció sociosanitària i atenció social, desenvolupant la docència i la recerca, i preservant els trets característics de les organitzacions que integren la gerència territorial”, i integra en la seva cultura organitzativa els valors de “Competència, Participació, Compromís, Equitat, Innovació, Transparència i Sostenibilitat”.

La Política de Participació Ciutadana de la Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris s’emmarca dins de la Línia estratègica 4 “Palanques de canvi transversal” del Pla de Salut 2021-2025. Aquesta política es liderada a través dels responsables de les unitats d’Atenció a la Ciutadania i Participació.

El seu objectiu principal és fomentar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament de serveis i polítiques de salut per tal d’introduir l’opinió individual de les persones i de la comunitat. Aquesta participació contempla des de la presa de decisions compartides i l’apoderament del pacient i la comunitat, per fer-se càrrec de la seva pròpia salut, fins als diferents nivells de planificació, gestió i governança de la salut.

La Política de Participació Ciutadana es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització integrant els següents compromisos amb la ciutadania:

Imatge
Icona persones

Promoure que la participació ciutadana esdevingui una pràctica habitual incorporada a la dinàmica de funcionament de l’organització

Imatge
Icona voluntariat

Promoure formes de col·laboració i voluntariat

Imatge
Icona diversitat

Aconseguir més diversitat ciutadana motivada i compromesa

Imatge
Icona qualitat

Promoure una participació ciutadana de qualitat, basada en la lògica de la deliberació, i incorporant-hi eines de consulta i suport

Imatge
Icona veu ciutadana

Incorporar la veu de la ciutadania en el desenvolupament i implantació dels projectes que es duguin a terme

Imatge
Icona integritat

Assegurar la integritat assistencial, transversalitat i la coordinació en la gestió global de les necessitats canviants de la persona en la dimensió física, psíquica, funcional, social i administrativa

Imatge
Icona verificació

Promoure l’ús adequat del sistema sanitari per part dels ciutadans. Promovent l’autocura, l’autoresponsabilitat i els hàbits saludables, així com la seva participació en la docència, la innovació i la recerca

Imatge
Icona adaptació

Procurar que el sistema sanitari s’adapti a les necessitats canviants dels ciutadans segons les seves situacions, procurant la integració de tothom, sense discriminació

Unitat de treball social sanitari

La missió de la Unitat de Treball Social és incorporar la perspectiva social als diagnòstic de salut, per garantir una atenció integral del procés de la malaltia.

Prestem un servei de suport social als pacients, les seves famílies o el seu entorn més proper, durant la seva estada al centre hospitalari amb criteris d’eficàcia, eficiència i proximitat.

  • Has de retornar al teu domicili habitual i necessites suport per organitzar i planificar el retorn.
  • Situacions sobrevingudes amb pèrdua de l’autonomia física i/o psíquica.
  • Necessitats d’informació i orientació sobre prestacions, serveis i ajudes de caire social.
  • Si et trobes afectat/ada per una situació de violència/maltracte o sospites que algun familiar/conegut atès en el nostre centre pot patir-ne.
  • Necessites suport per afrontar un diagnòstic de salut.
  • Et trobes una situació de dol per mort sobtada o traumàtica.
  • Si necessites suport en la pressa de decisió o en la resolució de conflictes.
  • Hospitalització: sol·licitar al personal de l’equip de salut (metge/essa o infermer/a) que faci Interconsulta a la Unitat de Treball Social.
  • Consultes externes: quan el facultatiu que atén al pacient valora necessari la intervenció de Treball Social sol·licitarà una primera visita de treball social presencial o telefònica.

Per qualsevol informació addicional pots contactar i demanar per la Unitat de Treball Social de cada centre.

Imatge
Telèfon

Hospital Universitari Arnau de Vilanova

+34 973 24 81 00

Imatge
Telèfon

Hospital Universitari de Santa Maria

+34 973 72 72 22

Imatge
Telèfon

Hospital Comarcal del Pallars

+34 973 65 22 55

  • Hospitalització: de dilluns a divendres de 8:00 a 15:30 hores
  • Consultes externes:
    • Salut Mental: dilluns a divendres de 8:00 a 15:30 hores
    • Unitat de Trastorns Cognitius: dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 hores

Integrats a les diferents unitats i serveis d’hospitalització o de les consultes externes

Mesures d'accés

Per norma general, a les habitacions es permet un màxim d’un acompanyant per pacient, i sempre preval el criteri assistencial. Qualsevol excepció al protocol de visites serà valorada per l’equip assistencial i gestionada des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació de l’Hospital.

L’horari de visites de pacients hospitalitzats és de 12 h a 14 h i de 18 h a 20 h. Quan entri una visita a l’habitació haurà de sortir l’acompanyant.

Hi ha determinades àrees d’assistència especialitzada en les que l’horari pot variar. En aquestes unitats s’informa sobre l’horari de visites als pacients, familiars i acompanyants.

L’acompanyant disposarà d’una butaca per descansar a la nit.

Recordeu: si teniu algun dubte o voleu alguna informació, adreceu-vos a la supervisora o al personal d’infermeria responsable del pacient. També us podeu adreçar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació.

Altres informacions d'interès

Participa

Construïm una atenció a la salut més oberta, transparent i col·laborativa. Comparteix la teva experiència amb nosaltres i ajuda’ns a dissenyar solucions per una atenció adaptada a les necessitats actuals dels pacients, professionals i el seu entorn.

Informació personal

Informació personal

Dades addicionals de contacte

Dades addicionals de contacte

Participacio

Participació